Obchodní podmínky
Smluvní podmínky při poskytování služeb portálu www.tiskzdomu.cz
- Úvodní ustanovení
- Provozovatelem webových stránek www.tiskzdomu.cz je společnost Garamon, s.r.o., zapsaná v obchodním rejstříku a vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 12348, zapsáno dne 31. 10. 1997
- Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti společnosti Garamon, s.r.o. při provozování webových stránek www.tiskzdomu.cz, jakož i práva a povinnosti třetích osob, které si prostřednictvím webových stránek www.tiskzdomu.cz (dále jen „webové stránky“) objednají dodávku nabízených produktů.
- Dodavatel je plátcem DPH a je povinen postupovat v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném a účinném znění.
- Kontakty
- webové stránky: www.tiskzdomu.cz,
- Elektronická adresa pro komunikaci: email: info@tiskzdomu.cz
- Písemná korespondence: Garamon, s.r.o., Wonkova 432/1b, 500 02 Hradec Králové
- IČO: 25278053
- DIČ: CZ25278053
- Vytvoření objednávky
- Zákazník vytvoří Objednávku tak, že na Webových stránkách zvolí Produkt, který si chce objednat.
- Zákazník bude poté vyzván, aby se přihlásil ke svému účtu, nebo aby si účet vytvořil. Z důvodu anonymizace údajů Zákazníka je vytvoření účtu k objednávce třeba, neboť Zákazník je poté veden již jen pod svým přihlašovacím jménem.
- Zákazník vytvoří účet zadáním svého jména, příjmení, přihlašovacího jména, hesla a e-mailové adresy. Zákazník je rovněž povinen vyplnit svoji adresu.
- Po vytvoření nebo přihlášení k účtu Zákazník nastaví parametry Produktu a ve svém účtu Produkt uloží. Poté je automaticky přesměrován do košíku k objednávce Produktu, avšak může se vrátit k vytvoření dalšího Produktu a do košíku poté přidávat další Produkty.
- V prvním kroku objednávky „Můj košík“ je Zákazníkovi zobrazen košík, tedy objednávané Produkty a jejich cena. Cena je uvedena včetně DPH.
- Ve druhém kroku objednávky „Doprava“ Zákazník zvolí způsob doručení, a to buď osobní odběr na adrese: Garamon, s.r.o., Wonkova 432/1b, 500 02 Hradec Králové (dále jen „odběrné místo“) nebo doručení prostřednictvím dopravce PPL, DPD, Zásilkovna.
- Ve třetím kroku objednávky „Platba/Fakturace“ Zákazník zvolí způsob platby nebo je mu způsob platby zobrazen. Zvolil-li Zákazník jako způsob dopravy „osobní odběr“ je možná platba online platební kartou, platba v hotovosti v tomto případě není možná. V případě, že Zákazník zvolil jako způsob dopravy PPL, DPD, Zásilkovna zaplatí objednávku online platební kartou.
- Ve čtvrtém kroku objednávky je Zákazník vyzván, aby vyslovil souhlas s Obchodními podmínkami. Pokud Zákazník s Obchodními podmínkami souhlasí, může objednávku potvrdit a tím Produkt závazně objednat. To učiní kliknutím na pole „Objednat a zaplatit“. Kliknutím na pole „Objednat a zaplatit“ je mezi Zákazníkem a Dodavatelem uzavřena Smlouva, na základě, které se Dodavatel zavazuje k dodání objednaného Produktu a Zákazník se zavazuje k úhradě Ceny.
- V pátém kroku objednávky „Objednat a zaplatit“ se Zákazníkovi zobrazí potvrzení objednávky. Potvrzení objednávky je Zákazníkovi zároveň zasláno na jeho e-mailovou adresu.
- Zákazník prohlašuje, že data předaná Dodavateli k výrobě Produktu získal a užívá v souladu s právním řádem České republiky, zejména že takovýmto užitím dat neporušuje autorská práva jiné osoby.
- Uzavření smlouvy
- Postup při objednání Produktu:
- Zákazník si vybere Produkt.
- Zákazník si nadefinuje Produkt – počty kusů apod., popř. uvede poznámku k produktu.
- Zákazník dokončí Objednávku. Objednávka odeslaná Dodavateli je pro Zákazníka již závazná.
- Zákazník si vybere způsob Platby.
- Zákazník zadá fakturační údaje.
- Zákazník potvrdí správnost a úplnost Objednávky, obdrženou fakturu zaplatí. Po zaplacení faktury se vybraný produkt začne vyrábět, termín dodání je deklarován od data připsání kupní ceny na účet Dodavatele.
- Dodavatel pro informaci potvrdí přijetí Objednávky na e-mailovou adresu Zákazníka.
- Odesláním Objednávky je mezi Dodavatelem a Zákazníkem uzavřena Smlouva. Smlouva je smlouvou o dílo dle § 2586 a násl. Občanského zákoníku.
- Dodavatel se Smlouvou zavazuje pro Zákazníka řádně provést dílo spočívající ve výrobě a dodání objednaného Produktu či více Produktů.
- Zákazník se Smlouvou zavazuje uhradit Dodavateli za výrobu a dodání Produktu/Produktů sjednanou Cenu a Produkt/Produkty převzít.
- Smlouva o dílo uzavřená mezi Dodavatelem a Zákazníkem se řídí těmito Obchodními podmínkami a ustanoveními Občanského zákoníku, nestanoví-li tyto Obchodní podmínky jinak.
- Dodavatel má právo od Smlouvy odstoupit do 5 dnů od doručení Objednávky, a to v případě, že Zákazníkem objednaný Produkt a/nebo jeho obsah se příčí zákonu, dobrým mravům a/nebo slušnosti. Dodavatel je zejména oprávněn od Smlouvy odstoupit, a tedy není povinen Produkt Zákazníkovi dodat, pokud by zveřejněním Produktu mohlo dojít ke spáchání trestného činu, přestupku nebo jiného správního deliktu. Dodavatel zašle odstoupení od Smlouvy zákazníkovi do 5 dnů od doručení Objednávky na jeho e-mailovou adresu a rovněž na adresu jeho bydliště. V případě, že již Zákazník uhradil Cenu Produktu, je Dodavatel povinen mu ji vrátit nejpozději do 5 dnů od odeslání odstoupení od Smlouvy. Odstoupením od Smlouvy se Smlouva od počátku ruší.
- Úhrada Ceny a dodání Produktu
- Cena Objednávky bude stanovena dle ceníku uveřejněného na Webových stránkách. Cena Objednávky se skládá z ceny objednaných Produktů a z ceny dodání Produktů. Ceny uvedené v ceníku a rovněž i Cena objednávky jsou uvedeny včetně DPH.
- Cena Objednávky bude Zákazníkovi vypočítána a zobrazena na Webových stránkách před dokončením Objednávky. Potvrzením Objednávky Zákazník vyslovuje s Cenou souhlas a zavazuje se ji uhradit.
- Zákazník může jako způsob dodání zvolit osobní odběr, nebo dodání zásilkovou službou PPL, DPD, Zásilkovna.
- Zvolí-li Zákazník jako způsob dodání osobní odběr, Objednávka bude připravena k vyzvednutí na odběrném místě do 14 pracovních dnů po odeslání Objednávky. Osobní odběr lze uskutečnit v pracovní dny od 6:00 do 14:30 hodin. O tom, že Objednávka je připravena k převzetí, bude Zákazník informován na jeho e-mailovou adresu a po obdržení této informace je povinen si Objednávku nejpozději do 14 kalendářních dnů převzít. Nepřevezme-li si Zákazník Objednávku (Produkt) v této lhůtě, je povinen uhradit Dodavateli poplatek za uskladnění Produktu ve výši 0,5 % (slovy: žádná celá pět desetin procenta) z ceny Produktu za každý i započatý den uskladnění Produktu.
- V případě, že zákazník zvolí jako způsob dodání osobní odběr, Cenu objednávky uhradí následujícími způsoby:
- platební kartou on-line ihned po vytvoření objednávky, a to prostřednictvím platební brány Gopay, na kterou bude Zákazník přesměrován, případně prostřednictvím platební brány.
- Osobní odběr je zdarma.
- Zákazník může jako způsob dodání zvolit zásilkovou službu PPL, DPD, Zásilkovna. V takovém případě mu bude Objednávka dodána společností PPL CZ s.r.o., Direct Parcel Distribution CZ s. r. o, Zásilkovna s.r.o. a dodání Objednávky se řídí obchodními podmínkami této společnosti. Dodavatel se zavazuje předat Objednávku společnosti PPL CZ s.r.o. Direct Parcel Distribution CZ s. r. o, Zásilkovna s.r.o. k dopravě nejdéle do 14 pracovních dnů od přijetí Objednávky. Obvyklá doba doručení pak firmou PPL, DPD, Zásilkovna jsou 3 pracovní dny. V případě, že Zákazník zvolí jako způsob dodání PPL, DPD, Zásilkovna, může Cenu Objednávky uhradit následujícími způsoby: on-line platební kartou ihned po vytvoření objednávky, a to prostřednictvím platební brány Gopay, na kterou bude Zákazník přesměrován.
- V případě, že je nutné Produkt doručovat opakovaně z důvodů ze strany Zákazníka, pak je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním Produktu, popř. náklady spojené s jiným než smluveným způsobem doručení.
- Produkt bude Zákazníkovi předán vždy pouze až po úplném zaplacení ceny.
- Zákazník obdrží daňový doklad (fakturu) při převzetí Objednávky. Neumožňují-li provozní důvody Dodavatele vydat Zákazníkovi daňový doklad (fakturu) při převzetí Objednávky, zašle Dodavatel Zákazníkovi daňový doklad (fakturu) na jeho e-mailovou adresu nejpozději do 5 pracovních dnů od převzetí Objednávky.
- Obecná ustanovení o právech a povinnostech
- Zákazník přistupuje k těmto Obchodním podmínkám a vyslovuje s nimi souhlas okamžikem odeslání své Objednávky prostřednictvím Webových stránek.
- Zákazník se zavazuje uvést v Objednávce pravdivé informace. Zákazník odpovídá Dodavateli za škodu způsobenou uvedením nepravdivých informací v Objednávce.
- Zákazník se zavazuje poskytnout Dodavateli veškerou potřebnou součinnost za účelem splnění Smlouvy.
- Sdělení před uzavřením Smlouvy a odstoupení od Smlouvy
- Zákazník je oprávněn si zvolit platbu pouze před dodáním Produktu
- Předmětem Smlouvy mezi Zákazníkem a Dodavatelem je vždy jednorázové plnění za předem stanovenou cenu.
- Vzhledem k tomu, že předmětem Smlouvy je dodání produktů, které jsou upravené dle přání Zákazníka, není Zákazník dle § 1837 písm. d) Občanského zákoníku oprávněn od Smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů. Právo odstoupit od Smlouvy nemá ani Zákazník, který je Spotřebitelem.
- Nemožnost odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu je dána osobní povahou nabízených Produktů zhotovovaných dle Objednávky Zákazníka tzv. na zakázku, kdy vzhledem k osobní povaze Produktů jsou tyto Produkty dále neprodejné a nevyužitelné osobou od Zákazníka odlišnou.
- Nemožnost odstoupení od Smlouvy bez uvedení důvodu bere Zákazník na vědomí, přičemž prohlašuje, že odeslání Objednávky činí po důkladném uvážení.
- Zákazník je oprávněn od Smlouvy odstoupit, poruší-li Dodavatel Smlouvu podstatným způsobem.
- Zákazník se může se svou stížností obrátit na Dodavatele, a to prostřednictvím e-mailové adresy:info@tiskzdomu.cz
- Smlouva je uzavírána v českém jazyce.
- Objednávky jsou archivovány Dodavatelem. Zákazník je oprávněn se obrátit s žádostí o nahlédnutí do jím odeslané Objednávky na Dodavatele prostřednictvím e-mailové adresy info@tiskzdomu.cz, a to do 1 roku od odeslání Objednávky.
- Odpovědnost za vady
- Dodavatel odpovídá Zákazníkovi za vady, které měl dodaný Produkt v době převzetí Zákazníkem.
- Zákazník je povinen dodaný Produkt při převzetí pečlivě prohlédnout a zkontrolovat. Zjistí-li Zákazník, že má dodaný Produkt vady, je povinen to bez zbytečného odkladu oznámit Dodavateli, a to buď osobně na odběrném místě, nebo písemně na emailové adrese: info@tiskzdomu.cz.
- K oznámení o vadě Produktu (dále také jen „reklamace“) musí zákazník vyplnit reklamační formulář umístěný v sekci Nápověda na webových stránkách www.tiskzdomu.cz. Vyplněný reklamační formulář musí být předán současně s reklamovaným produktem, resp. zaslán. Reklamovaný produkt, musí být ve stavu, v jakém jej Zákazník obdržel.
- Dodavatel zašle Zákazníkovi na jeho e-mailovou adresu písemné potvrzení o obdržení reklamace nejpozději do 3 pracovních dnů poté, co obdrží písemnou reklamaci. Je-li reklamace uplatněna Zákazníkem osobně, potvrdí její přijetí na odběrném místě písemně a potvrzení předá na místě Zákazníkovi. V potvrzení bude uvedeno, kdy Zákazník reklamaci uplatnil.
- Neoznámí-li Zákazník vadu bez zbytečného odkladu, nelze práva z vad přiznat.
- Vadou dodaného Produktu není jeho běžné opotřebení nebo jeho mechanické poškození. Reklamaci nelze uplatňovat v záležitostech vkusu a subjektivního vnímání. Dodavatel neodpovídá za vady Produktu způsobené nevhodným zvolením parametrů Zákazníkem.
- Reklamaci je Dodavatel povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace.
- Ve lhůtě dle bodu 8.7. těchto Obchodních podmínek zašle Dodavatel na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce zprávu, zda reklamaci uznává či nikoliv. Pokud Dodavatel reklamaci uzná, je povinen nejpozději do 30 dnů dle žádosti Zákazníka a druhu vady Zákazníkovi dodat nový či opravený Produkt, poskytnout slevu či v případě odstoupení Zákazníka od Smlouvy mu vrátit uhrazenou Cenu. Dodavatel vydá Zákazníkovi písemné potvrzení o vyřízení reklamace, které bude obsahovat datum reklamace, způsob a datum jejího vyřízení a byl-li Produkt opravován, i délku opravy, nejpozději do tří pracovních dnů po vyřízení reklamace.
- Uzná-li Dodavatel reklamaci, uhradí Zákazníkovi cenu dopravy Produktu k reklamaci a zároveň uhradí i dopravu opraveného nebo vyměněného Produktu zpět zákazníkovi. Neuzná-li Dodavatel reklamaci, hradí cenu dopravy Produktu k reklamaci Zákazník. Zákazník si v případě neuznané reklamace může Produkt vyzvednout na odběrném místě nebo požádat o jeho zaslání zpět. V případě, že Zákazník požádá o zaslání Produktu zpět, zašle Dodavatel Produkt zpět zákazníkovi až poté, co Zákazník uhradí cenu dopravy na účet Dodavatele.
- Práva z odpovědnosti za vady se řídí Občanským zákoníkem.
- Záruka
- Zárukou za jakost se Dodavatel zavazuje, že dodaný Produkt bude způsobilý k použití pro svůj obvyklý účel a že si zachová své obvyklé vlastnosti nejméně po dobu stanovenou v tomto bodu Obchodních podmínek. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Produktu v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí Produktu.
- Pozbude-li dodaný Produkt svou způsobilost k užívání pro svůj obvyklý účel nebo své obvyklé vlastnosti v době trvání záruky za jakost, je Zákazník oprávněn Produkt reklamovat, nejdéle však do uplynutí trvání záruky za jakost dle bodu 9.1. těchto Obchodních podmínek.
- Zákazník není oprávněn Produkt reklamovat, pozbyl-li dodaný Produkt svou způsobilost k užívání pro svůj obvyklý účel nebo své obvyklé vlastnosti zaviněním Zákazníka, zejména užíváním v rozporu s obvyklým účelem Produktu.
- Práva ze záruky za jakost uplatní Zákazník reklamací produktu osobně na odběrném nebo písemným oznámením adresovaným Dodavateli. Reklamace musí obsahovat popis vytýkaných vad a současně s ním musí být předán, resp. zaslán reklamovaný Produkt.
- Dodavatel zašle Zákazníkovi na jeho e-mailovou adresu potvrzení o obdržení reklamace bez zbytečného odkladu poté, co obdrží písemnou reklamaci. Je-li reklamace uplatněna Zákazníkem osobně, potvrdí její přijetí Dodavatel písemně a potvrzení předá na místě Zákazníkovi.
- Reklamaci je Dodavatel povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů od přijetí reklamace. Ustanovení 9.8. a těchto Obchodních podmínek se použije obdobně.
- Práva z odpovědnosti za vady se řídí Občanským zákoníkem.
- Zákazník musí doručit reklamované produkty osobně na adresu: Garamon, s.r.o., Wonkova 432/1b, 500 02 Hradec Králové Czech Republic na vlastní náklady.
- Registrace uživatele a ochrana osobních údajů
- Zákazník provede na Webových stránkách svou registraci tak, že vyplní potřebné osobní údaje a vytvoří si svůj zákaznický účet, ve kterém budou tyto údaje uloženy pro potřebu budoucích Objednávek Zákazníka. Dodavatel se při zacházení s údaji zákazníka řídí platnými zákony České republiky, zejména zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění a dále nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES, tzv. General Data Protection Regulation. K vytvoření objednávky je nutná registrace zákazníka.
- Dodavatel zpracovává osobní údaje Zákazníků v míře, která je nutná k uzavření a plnění Smlouvy, ke splnění zákonných povinností (zejména daňových a účetních) a za účelem naplnění oprávněných zájmů Dodavatele, tedy ochrany jeho vlastních práv a přímého marketingu. Osobní údaje jsou zpracovávány způsobem šetrným k právům Zákazníků a nejsou zpracovávány po dobu delší než 10 let od splnění Smlouvy. Zákazník má právo Dodavatele kdykoli požádat o přístup k osobním údajům, opravu osobních údajů, výmaz osobních údajů a přenositelnost osobních údajů.
- Právem Zákazníka je rovněž vznést námitku proti zpracování osobních údajů u Prodávajícího.
- Veškeré žádosti a stížnosti může Zákazník adresovat Dodavateli e-mailem nebo telefonicky.
- Podrobné informace o ochraně osobních údajů ve smyslu článku 13 obecného nařízení pro ochranu osobních údajů (tzv. GDPR) jsou uvedeny v souboru Informace pro zákazníky dle čl. 13 GDPR o z pracování osobních údajů fyzických osob.
- Zákazník má právo se s případnou stížností ve věci ochrany osobních údajů obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel.: +420 234 665 111, e-mailová adresa: posta@uoou.cz.
- Zákazník dává odesláním Objednávky Dodavateli svolení k výrobě Produktu a jeho vystavení za účelem prezentace provedených zakázek v sídle Dodavatele. Obsahuje-li Produkt autorské dílo, uděluje tímto Zákazník Dodavateli bezúplatně licenci k užití díla výše uvedeným způsobem. Obsahuje-li Produkt podobiznu Zákazníka a dalších osob, Zákazník dává Dodavateli svolení, aby tyto podobizny byly v rámci Produktu výše uvedeným způsobem zveřejněny. Zákazník prohlašuje, že je oprávněn toto svolení poskytnout i za další osoby, jejichž podobizny se v Produktu nacházejí.
- Zákazník je oprávněn licenci a svolení ke zveřejnění podobizny Dodavateli neudělit nebo kdykoli odvolat. Zašle-li Zákazník do jednoho dne po odeslání Objednávky Dodavateli na e-mailovou adresu info@tiskzdomu.cz, že neuděluje licenci a svolení ke zveřejnění podobizny, bod 10.c. těchto Obchodních podmínek se na něho nevztahuje. Zašle-li Zákazník kdykoli poté Dodavateli na e-mailovou adresu info@tiskzdomu.cz, že odvolává licenci a svolení ke zveřejnění podobizny, bod 10.c. těchto Obchodních podmínek se na něho přestává vztahovat doručením takové zprávy Dodavateli. V případě, že Dodavatel již vystavil Produkt takového Zákazníka, je povinen vystavování Produktu ihned ukončit.
- Mimosoudní řešení sporů
- Spotřebitel a Dodavatel se zavazují řešit spory vzniklé mezi nimi ze Smlouvy v první řadě dohodou. Teprve pokud se Dodavateli a Spotřebiteli nepodaří spor vyřešit dohodou, mohou se obrátit na soud.
- Spotřebitel má rovněž právo obrátit se za účelem mimosoudního řešení sporu mezi Spotřebitelem a Dodavatelem ze Smlouvy na subjekt mimosoudního řešení sporů.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Dodavatelem a Zákazníkem ze Smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Návrh na zahájení mimosoudního řízení může spotřebitel podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu u Dodavatele poprvé. Další informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů jsou uvedeny na webu http://www.coi.cz.
- Závěrečná ustanovení
- Práva a povinnosti mezi Zákazníkem a Dodavatelem těmito Obchodními podmínkami ani zvláštní dohodou stran neupravené se řídí českým právním řádem, především Občanským zákoníkem.
- Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 15.12.2022
- Dodavatel je oprávněn Obchodní podmínky jednostranně měnit. Smlouvy uzavřené mezi Dodavatelem a Zákazníkem se řídí vždy Obchodními podmínkami účinnými a zveřejněnými na Webových stránkách ke dni uzavření Smlouvy.
- Obchodní podmínky jsou uveřejněny na webových stránkách.
- Zákazníkem nahrané fotografie a soubory budou po době stanovené provozovatelem tiskzdomu.cz smazány. Zákazník bude předem upozorněn na jeho udanou e-mailovou adresu.
V Hradci Králové dne 15.12.2022
info@tiskzdomu.cz